Skip to content

Rocket Grace

Rocket Grace ble etablert som aksjeselskap i 2016 for å skape aktiviteter og kanaler som fremmer norsk og internasjonal romvirksomhet, og verdien romindustrien representerer som plattform for raskere industriell innovasjon og bærekraftig verdiskapning i samfunnet. Viktige mål for selskapet er å bidra til økt synlighet og økt kunnskap om mulighetene som romindustrien representerer for andre sektorer og studenter & start-ups, og gjennom det bidra til økt aktivitet i norsk romindustri. Rocket Grace tar også på seg konsulentoppdrag for aktører i romsektoren, hvis tid og ressurser gjør det mulig.

Største aktivitet for selskapet, er utvikling og gjennomføring av konferansen og kommunikasjonskanaler knyttet til Spaceport Norway, som første gang ble arrangert i 2017 og siden har vært arrangert årlig. Spaceport Norway er Rocket Graces viktigste merkevare.

Viktige støttespillere for Spaceport Norway: Norsk Romsenter, European Space Agency, International Astronautical Federation, UNOOSA, NASA, Andøya Space Center, NAMMO, NTNU Small Satellite Lab, Spacewatch Global, Conventor, CIRiS, Kongsberg Seatex, SINTEF, IDEAS, EIDEL m.fl.

Spaceport Norway har som kommunikasjonskanal og møteplass opplevd en sunn vekst kommersielt og antall deltagere år for år siden starten, og er i dag det største forretningsarrangementet knyttet til romvirksomhet i Norden. Spaceport Norway har over 6000 følgere og abonnenter i sosiale medier og nyhetsbrev, og når over 200.000 lesere i Europa i måneden gjennom organisk og betalt kommunikasjon.

Spaceport Norway 2020 blir arrangert 9-10 september, på Clarion Hotel Oslo, i Oslo

Produkter og tjenester:

  • Strategiutvikling
  • Innovasjonsprosesser og lederskap
  • Konseptutvikling
  • Strategisk kommunikasjon
  • Designtjenester (grafisk, interaksjon, video)
  • Kanalutvikling (web, sosiale medier, fysisk)

 

Nettsider: rocketgrace.com
spaceport-norway.com
Kontaktperson: Ole Dokka er
E-post: ole@spaceport-norway.com

Søk
X